Hitta ljudboken

Kungsgatan / Lättläst

LL-förlaget,
Romaner
9170537224
Ljudbok
MP3 AAC/iPod MP3 (5-min) Streaming
En lättläst klassiker!

Adrian växer upp i byn Humla.

När han fyller 18 år flyttar han till Stockholm.

En kväll träffar han Marta från byn.

Hon har blivit prostituerad och säljer sin kropp på gatan.

Adrian vet inte vad han ska göra med sitt liv.

Han tar olika slags arbeten och läser mycket.

Till slut känner Adrian sig mer som en arbetare från staden än en bondson från landet.


Ivar Lo-Johanssons roman berättar om livet i Stockholm på 1920-talet.

Johan Werkmäster har återberättat boken till lättläst.

Susanna Alakoski har skrivit förord.

Kungsgatan är 2015 års Stockholm läser-bok.
  • Vänta lite...

  • Hämtar priser... Det kan ta upp till 1 minut.
  • Prenumerationstjänster

  • kr

  • Ladda ner ljudboken online

    Priser från 0 - 0 kr

  • kr

Priserna hämtas dagligen från resp. butiks hemsida.
  • Ladda ner ljudboken online

  • Den här boken säljs inte i någon butik
  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Tyvärr tillåter inte Elib längre att Hitta ljudboken gör ljudbokslån. Har du testat Storytel? Hos Storytel kan du strömma ljudböcker till din dator eller mobil till en fast månadskostnad. Du kan prova gratis i två veckor.