Hitta ljudboken

Mor gifter sig / Lättläst

LL-förlaget,
9170536996
Ljudbok
MP3 AAC/iPod MP3 (5-min) Streaming
Klassikern Mor gifter sig återberättad på lättläst svenska.

»Nu ska du säga pappa, Mia, sa mor. Men jag sa farbror länge efteråt. Jag lärde mig aldrig tåla honom.«

Dagen då mor gifte sig var hon ledig från fabriken. Hon hade på sig en svart klänning hon lånat av en kamrat. En timme var hon och Albert Stenman borta och när de kom tillbaka var de gifta. Det är i slutet av 1800-talet och livet är fattigt och hårt för Mia och hennes mamma. De tvingas ständigt flytta när Albert får sparken för att han super och slåss. Men där finns ljusglimtar. Det söta bröstsockret och underbaras av allt – att få vara ensam med mor. 

I sin klassiker Mor gifter sig skildrar Moa Martinson kvinnornas värld i en hård tid.
  • Vänta lite...

  • Hämtar priser... Det kan ta upp till 1 minut.
  • Prenumerationstjänster

  • kr

  • Ladda ner ljudboken online

    Priser från 0 - 0 kr

  • kr

Priserna hämtas dagligen från resp. butiks hemsida.
  • Ladda ner ljudboken online

  • Den här boken säljs inte i någon butik
  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Tyvärr tillåter inte Elib längre att Hitta ljudboken gör ljudbokslån. Har du testat Storytel? Hos Storytel kan du strömma ljudböcker till din dator eller mobil till en fast månadskostnad. Du kan prova gratis i två veckor.