Hitta ljudboken

Stolthet och fördom / Lättläst

LL-förlaget,
Romaner
9170532591
Ljudbok
MP3 AAC/iPod MP3 (5-min) Streaming
Detta är en LL-bok! Dessa böcker är speciellt anpassade för läsare och lyssnare som på grund av läsovana, svårigheter med språket eller andra skäl helst inte läser eller lyssnar på vanliga böcker.


Fru Bennet vill få sina döttrar gifta med rika män, men dottern Lizzy vill bara gifta sig om hon blir kär. Så en dag träffar hon en charmig officer, men han kan aldrig bli Lizzys man. Allt är den fruktansvärde Darcys fel. Han som är så rik, han som är så stolt och fördomsfull.

Lizzy avskyr honom och det säger hon den dagen han kommer för att fria. Hur vågar han? Lizzy glöder av hat. För det måste vara därför hon glöder? Vad skulle det annars vara?

Men ingenting är som Lizzy har trott. Upptäcker hon sitt misstag för sent?

Stolthet och fördom av Jane Austen utspelar sig i början av 1800-talet. Klassikern är återberättad av Pernilla Gesén som har skrivit och återberättat flera lättlästa böcker.
  • Vänta lite...

  • Hämtar priser... Det kan ta upp till 1 minut.
  • Prenumerationstjänster

  • kr

  • Ladda ner ljudboken online

    Priser från 0 - 0 kr

  • kr

Priserna hämtas dagligen från resp. butiks hemsida.
  • Ladda ner ljudboken online

  • Den här boken säljs inte i någon butik
  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Tyvärr tillåter inte Elib längre att Hitta ljudboken gör ljudbokslån. Har du testat Storytel? Hos Storytel kan du strömma ljudböcker till din dator eller mobil till en fast månadskostnad. Du kan prova gratis i två veckor.