Hitta ljudboken

Kameliadamen / Lättläst

LL-förlaget,
Romaner
9170532443
Ljudbok
MP3 AAC/iPod MP3 (5-min) Streaming
Detta är en LL-bok! Dessa böcker är speciellt anpassade för läsare och lyssnare som på grund av läsovana, svårigheter med språket eller andra skäl helst inte läser eller lyssnar på vanliga böcker.


Marguerite Gautier är mycket vacker. Kanske är hon den vackraste kvinnan i Paris. Hon älskar blommor, speciellt kamelior. Därför kallas hon Kameliadamen.

Många män är förälskade i Marguerite och hon är älskarinna åt många av dem. Men det finns en ung man som älskar henne mer än alla andra. Hans namn är Armand Duval.

Han är inte rik. Det enda han kan ge henne är kärlek. Men Marguerite är mycket sjuk. Kanske kommer hon att dö. Kan Armands kärlek besegra döden?

Johan Werkmäster har återberättat den berömda kärlekshistorien om Marguerite och Armand till lättläst.
  • Vänta lite...

  • Hämtar priser... Det kan ta upp till 1 minut.
  • Prenumerationstjänster

  • kr

  • Ladda ner ljudboken online

    Priser från 0 - 0 kr

  • kr

Priserna hämtas dagligen från resp. butiks hemsida.
  • Ladda ner ljudboken online

  • Den här boken säljs inte i någon butik
  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Tyvärr tillåter inte Elib längre att Hitta ljudboken gör ljudbokslån. Har du testat Storytel? Hos Storytel kan du strömma ljudböcker till din dator eller mobil till en fast månadskostnad. Du kan prova gratis i två veckor.