Hitta ljudboken

Anna Karenina / Lättläst

LL-förlaget,
Romaner
9170532419
Ljudbok
MP3 AAC/iPod MP3 (5-min) Streaming
Detta är en LL-bok! Dessa böcker är speciellt anpassade för läsare och lyssnare som på grund av läsovana, svårigheter med språket eller andra skäl helst inte läser eller lyssnar på vanliga böcker.


Anna Karenina är en mycket vacker kvinna. Hon bor i den ryska staden Sankt Petersburg med en tjugo år äldre man och en liten son. Hon älskar sin son mer än allt annat, men hon älskar inte sin man.

En dag får Anna ett brev från sin bror Stiva. Han bor med sin familj i Moskva. Hans fru vill skilja sig och han ber Anna om hjälp. Anna Karenina reser till Moskva för att rädda broderns äktenskap.

I Moskva möter Anna den rike greven Vronskij. Han blir djupt förälskad i Anna och hon besvarar hans kärlek. Snart förstår Anna att hennes eget äktenskap är i fara. Ska hon lämna sin man? Måste hon överge sin son?

Anna Karenina är en av världens mest kända kärleksromaner, fylld av romantik, spänning, glädje och sorg. Den ryske författaren Leo Tolstoj skrev romanen i slutet av 1800-talet.

Johan Werkmäster har återberättat den till lättläst.
  • Vänta lite...

  • Hämtar priser... Det kan ta upp till 1 minut.
  • Prenumerationstjänster

  • kr

  • Ladda ner ljudboken online

    Priser från 0 - 0 kr

  • kr

Priserna hämtas dagligen från resp. butiks hemsida.
  • Ladda ner ljudboken online

  • Den här boken säljs inte i någon butik
  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Tyvärr tillåter inte Elib längre att Hitta ljudboken gör ljudbokslån. Har du testat Storytel? Hos Storytel kan du strömma ljudböcker till din dator eller mobil till en fast månadskostnad. Du kan prova gratis i två veckor.