Hitta ljudboken

Gösta Berlings saga / Lättläst

LL-förlaget,
Romaner
9170532265
Ljudbok
MP3 AAC/iPod MP3 (5-min) Streaming
Detta är en LL-bok! Dessa böcker är speciellt anpassade för läsare och lyssnare som på grund av läsovana, svårigheter med språket eller andra skäl helst inte läser eller lyssnar på vanliga böcker.


Gösta Berling är prästen som dricker för mycket, som missköter sitt jobb. Mannen med guldkorset om halsen har kommit för att döma honom. Gösta Berling ska gå längs landsvägen klädd i trasor, och umgås med tiggare och tjuvar.

Men hos den mäktiga majorskan på Ekeby finner han ett hem. Gösta Berling blir en av hennes tolv kavaljerer. De är män utan sorger som far omkring på vägarna på äventyr. Gösta Berling krossar hjärtan och blir bland annat anklagad för en flickas självmord. Ska han få förlåtelse för sina synder?

Gösta Berlings saga är Selma Lagerlöfs första bok och en av hennes mest älskade. Det är en fantastisk historia från tiden när skogarna i Värmland var mörka och vargarna sprang över isen.
Busk Rut Jonsson har återberättat boken till lättläst.
  • Vänta lite...

  • Hämtar priser... Det kan ta upp till 1 minut.
  • Prenumerationstjänster

  • kr

  • Ladda ner ljudboken online

    Priser från 0 - 0 kr

  • kr

Priserna hämtas dagligen från resp. butiks hemsida.
  • Ladda ner ljudboken online

  • Den här boken säljs inte i någon butik
  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Tyvärr tillåter inte Elib längre att Hitta ljudboken gör ljudbokslån. Har du testat Storytel? Hos Storytel kan du strömma ljudböcker till din dator eller mobil till en fast månadskostnad. Du kan prova gratis i två veckor.