Hitta ljudboken

Ondskan / Lättläst

LL-förlaget,
Romaner
9170531684
Ljudbok
MP3 AAC/iPod MP3 (5-min) Streaming
Detta är en LL-bok! Dessa böcker är speciellt anpassade för läsare och lyssnare som på grund av läsovana, svårigheter med språket eller andra skäl helst inte läser eller lyssnar på vanliga böcker.


Varje kväll måste Erik följa med farsan in i sovrummet.
Han får dra ner byxorna och farsan slår honom
så att blodet stänker upp på väggarna.



Erik skickas till internatskolan Stjärnsberg.
Äntligen ska han slippa farsan, slippa att få stryk.
Nu börjar hans nya liv.



Men de äldre eleverna hatar Erik.
De hatar att Erik är bäst på simning.
De hatar att han inte är rädd för dem.
Skolkamraterna är värre än farsan, mycket värre.
Ska Erik slå tillbaka
eller kan han vinna över dem på något annat sätt?



Jan Guillous Ondskan är en av Sveriges mest älskade böcker
och finns också som film.
Johan Werkmäster har återberättat den till lättläst.
  • Vänta lite...

  • Hämtar priser... Det kan ta upp till 1 minut.
  • Prenumerationstjänster

  • kr

  • Ladda ner ljudboken online

    Priser från 0 - 0 kr

  • kr

Priserna hämtas dagligen från resp. butiks hemsida.
  • Ladda ner ljudboken online

  • Den här boken säljs inte i någon butik
  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Tyvärr tillåter inte Elib längre att Hitta ljudboken gör ljudbokslån. Har du testat Storytel? Hos Storytel kan du strömma ljudböcker till din dator eller mobil till en fast månadskostnad. Du kan prova gratis i två veckor.