Hitta ljudboken

Jane Eyre / Lättläst

LL-förlaget,
Romaner
9170531560
Ljudbok
MP3 AAC/iPod MP3 (5-min) Streaming
Detta är en LL-bok! Dessa böcker är speciellt anpassade för läsare och lyssnare som på grund av läsovana, svårigheter med språket eller andra skäl helst inte läser eller lyssnar på vanliga böcker.

Janes barndom blir svår när föräldrarna dör.
Hon lämnas bort till elaka släktingar,
som snart skickar Jane till en skola för fattiga flickor.

Men Jane vägrar att leva fattig och lydig.
Hon vill bestämma över sitt eget liv.
Som 18-åring tar Jane plats som lärare åt en liten flicka
på den fina gården Thornfield.
Ägaren herr Rochester och Jane blir kära i varandra.

Jane trivs på Thornfield,
men det är något underligt med huset.
Från vindskammaren hörs konstiga skratt.
En brand hotar att ta livet av herr Rochester.
Jane undrar vad som händer.

Så en dag får Jane höra den hemska sanningen.
Hon flyr från Thornfield och mister nästan livet.
Men Jane ger inte upp.
Hon ser till att hon blir självständig
och får den man och det liv hon älskar.

Boken Jane Eyre av Charlotte Brontë är älskad av sina läsare
alltsedan den kom ut i mitten av 1800-talet.
Malin Lindroth har återberättat
den berömda romanen till lättläst svenska.
  • Vänta lite...

  • Hämtar priser... Det kan ta upp till 1 minut.
  • Prenumerationstjänster

  • kr

  • Ladda ner ljudboken online

    Priser från 0 - 0 kr

  • kr

Priserna hämtas dagligen från resp. butiks hemsida.
  • Ladda ner ljudboken online

  • Den här boken säljs inte i någon butik
  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Tyvärr tillåter inte Elib längre att Hitta ljudboken gör ljudbokslån. Har du testat Storytel? Hos Storytel kan du strömma ljudböcker till din dator eller mobil till en fast månadskostnad. Du kan prova gratis i två veckor.