Hitta ljudboken

Barnens ö / Lättläst

LL-förlaget,
Romaner
9170531412
Ljudbok
MP3 AAC/iPod MP3 (5-min) Streaming
Detta är en LL-bok! Dessa böcker är speciellt anpassade för läsare och lyssnare som på grund av läsovana, svårigheter med språket eller andra skäl helst inte läser eller lyssnar på vanliga böcker.


Reine hade bestämt sig.
Han skulle inte åka till Barnens ö.
Han ville inte.
Han hade mycket att fundera över.
Vem var hans farsa?
Varför måste man bli vuxen?
Vad händer efter döden?
Om man skulle fundera
kunde man inte vara på Barnens ö
med en massa skränande ungar omkring sig.

Reine skulle stanna hemma i stan i stället.
Bo ensam hela sommaren.
Klara sig själv.
Reine trodde nog att han skulle klara det.
Han tyckte att han var stor nog.
Han var ju elva år.

Barnens ö berättar om Reines äventyr
en sommar i Stockholm.
Han träffar alla möjliga typer:
Tant Olga, Grisen Stig, Nora, raggar-Hester och Döden.
Det blir en händelserik sommar.

Niklas Darke har bearbetat
P C Jersilds berömda roman till lättläst.
  • Vänta lite...

  • Hämtar priser... Det kan ta upp till 1 minut.
  • Prenumerationstjänster

  • kr

  • Ladda ner ljudboken online

    Priser från 0 - 0 kr

  • kr

Priserna hämtas dagligen från resp. butiks hemsida.
  • Ladda ner ljudboken online

  • Den här boken säljs inte i någon butik
  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Tyvärr tillåter inte Elib längre att Hitta ljudboken gör ljudbokslån. Har du testat Storytel? Hos Storytel kan du strömma ljudböcker till din dator eller mobil till en fast månadskostnad. Du kan prova gratis i två veckor.