Hitta ljudboken

Anna, Hanna och Johanna / Lättläst

LL-förlaget,
Romaner
9170531382
Ljudbok
MP3 AAC/iPod MP3 (5-min) Streaming
Detta är en LL-bok! Dessa böcker är speciellt anpassade för läsare och lyssnare som på grund av läsovana, svårigheter med språket eller andra skäl helst inte läser eller lyssnar på vanliga böcker.

Hanna och hennes man Broman får en dotter
som heter Johanna. De lever på landet
och får slita hårt. När Broman dör flyttar
Hanna och Johanna till staden.

Johanna blir stadsbarn.
Hon vill vara en modern kvinna,
inte som Hanna som bara passar upp männen.
Också Johanna får en dotter, som får namnet Anna.
Anna går på universitet och blir författare.
Mycket har förändrats. Men Anna märker
att hennes eget liv mer och mer liknar
Hannas och Johannas.

Anna, Hanna och Johanna är en bok
om tre kvinnor från samma familj.
Om deras liv, deras glädje och sorg.

Malin Lindroth återberättar
Mariannes Fredrikssons berömda bok till lättläst.
  • Vänta lite...

  • Hämtar priser... Det kan ta upp till 1 minut.
  • Prenumerationstjänster

  • kr

  • Ladda ner ljudboken online

    Priser från 0 - 0 kr

  • kr

Priserna hämtas dagligen från resp. butiks hemsida.
  • Ladda ner ljudboken online

  • Den här boken säljs inte i någon butik
  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Låna ljudboken på biblioteket

  • Tyvärr tillåter inte Elib längre att Hitta ljudboken gör ljudbokslån. Har du testat Storytel? Hos Storytel kan du strömma ljudböcker till din dator eller mobil till en fast månadskostnad. Du kan prova gratis i två veckor.